Thursday 12 May 2016

Anda macam saya? Suka meluncur atas ais!

Haiiiii!!!!!

Nama saya Nurul Afiqah Amirah Bt Irwan. Nama glam... PQah. 


Aktiviti paling saya suka adalah "ice skating" alaaa luncur ais lah! . Malaysia? Luncur ais? Macam mana tu? Ala...sekarang ni apa yang kita tak boleh adakan. Di Malaysia pun ada lantai ais tau. yang popular antaranya The Royale Ice Skating di kota Damansara, Ice Scape di Putrajaya dan di Sunway Pyramid. yang lain-lain ada juga tapi saiz lantai adalah kecil. Luncur ais semakin popular di Malaysia. Kalau tak, tak muncullah nama-nama hebat kumpulan-kumpulan peluncur ais. Antara yang popular adalah The Ice Dazzlers, The Ice Hunter,Thrill on Ice, The Ice Shadow dan macam-macam lagi lah. 



Dek kerana minat, saya cuba menjadi pengikut The Ice Dazzlers. Kiranya saya ni peminat fanatik kumpulan ini. Pada mulanya, saya berjumpa ahli-ahli daripada kumpulan ini semasa saya berluncur salji di Royale Bintang, The curve. pertama kali melihat peluncur-peluncur ini beraksi, perasaan teruja sukar dibendung. WOW! Bagi saya,mereka sangat hebat. Bukan sekadar meluncur ke hadapan sahaja. Mereka membuat bermacam-macam skill yang membuatkan saya terpesona apabila melihatnya. Sejak daripada itu, saya mula meminati dan menyimpan hasrat untuk masuk menjadi ahli kumpulan ini. 

Sayang seribu kali sayang, TIADA KEMASUKAN AHLI BARU...itulah feedback dari Admin The Ice Dazzlers sehinggalah jika kekosongan kelak, lain ceritalah!
Putus asa? Mestilah! Tapi tak lama. Semangat saya pulih kembali setiap kali saya menegnakan kasut luncur ais. Tak apalah. Mungkin bukan sekarang...esok? Mungkin. Hahahahaha...best kan berangan. Berangan kan ke free ajer! Yang penting, saya ada jersi sebagai penyokong The Ice Dazzler. Kau ada?



Apa lagi, setiap kali ke lantai luncur ais, saya melaramlah dengan baju tu. Hehehe... Tak sombong! itu yang penting. Setiap kali saya mengenakan jersi, Ahli-ahli kumpulan daripada The Ice Dazzler akan melemparkan senyuman dan menegur saya. perasaan saya? Syok ler! Gila tak syok! Lagi-lagi bila ada antara ahli yang berkongsi tips luncur atas lantai ais. Belajar dari mereka berpengalaman. Mahal tu!

Saya juga pernah bergambar dengan beberapa orang ahli daripada The Ice Dazzler. Mereka sangat peramah dan baik hati. Terima Kasih saya ucapkan kepada ahli-ahli kumpulan The Ice Dazzler.

Tunggu "green light" dari mama ni untuk "next ice skating". Bila?


No comments:

Post a Comment